/

Noves incorporacions a l’Institut La Sínia

Com cada inici de curs, diferents professors s’han incorporat a l’equip docent del centre per cobrir els llocs que han deixat els professors que van marxar a finals del cicle passat

Primera entrevista

La primera professora de la qual parlarem és Paula Ventades Esquerra, encarregada de fer Visual i Plàstica a 1r, 3r i 4t (optativa). 

La seva edat és 36 anys i exerceix com a professora des del 2017, encara que porta treballant des dels 18 anys en altres professions. Després d’acabar el batxillerat, va cursar una carrera universitària de belles arts i després un màster de professor. S’especialitza en visual i plàstica. 

Actualment viu a Sant Esteve Palautordera i, tot i que li agradaria venir en transport públic, ve en cotxe perquè és molt trajecte. Els últims centres en què ha treballat són; l’Institut Domènec Perramon a Arenys de Munt i a una escola catòlica a Marató.

A hores d’ara, està treballant com a vacant, això vol dir que no sap amb certesa si podrà continuar l’any que ve en aquest centre.

La impressió que ens ha donat respecte a aquest centre ha estat positiva, segons les seves paraules, està molt contenta amb l’institut i pensa que és meravellós que totes les classes siguin de 20 alumnes. També li agrada que sigui petit perquè és més fàcil trobar-se amb la gent.

Segona entrevista

El segon professor de qui us parlarem és l’Emilio Pérez Cazorra, professor d’anglès de 4t i tutor de la classe de 4t C.

Té 53 anys i va començar a treballar com a professor als 26. Abans d’incorporar-se al nostre institut va treballar en centres de Montornès o les Franqueses, entre altres. 

Va realitzar els seus estudis a l’estranger (Estats Units), després de secundària va fer batxillerat i seguidament va entrar a la universitat. Allà va estudiar filologia hispànica/literatura espanyola i ciències cognitives i es va especialitzar en l’anglès i el castellà, tot i que té un domini més elevat d’anglès.

No sap si podrà continuar l’any que ve al centre, però de moment sembla que li està agradant l’estada, diu que està a gust tant amb els alumnes com amb el professorat i la seva classe preferida és la seva tutoria, 4t C.

Tercera entrevista

La tercera docent en entrevistar és la Lucia Trabajo Rubio, professora de castellà a 4t.

La seva edat és 40 anys i fa un parell que treballa com a professora. Ha estat treballant en altres centres com Vinyes Velles de Montornès, el Beluya de Canovelles, al Lauro de les Franqueses i Alba del Vallès a Sant Fost.

Tot i que és de Màlaga, actualment resideix a Granollers i triga uns 20/25 minuts en arribar al centre  perquè fa servir el transport públic.

Els seus estudis previs són un doctorat en periodisme i ciències de la comunicació i més tard, va fer una formació de professorat. Està especialitzada exclusivament en llengua castellana i literatura. Abans d’exercir com a mestre, va treballar de periodista com a “comunity mànager” i comunicació corporativa. 

No sap si seguirà l’any que ve en aquest institut perquè està substituint a un altre professor.

Troba agradable tant l’equip directiu com el professorat i encara que acaba d’arribar és sent molt acollida i acompanyada, tot i que l’edifici no li convenç molt. Respecte a l’alumnat pensa que és bastant bo en general.

Quarta entrevista

El quart professor a qui hem entrevistat ha estat el Lluís Tomey Serigó, fa classes a 1r i 2n de català, també fa PLG i tutoria a la seva classe.

Té 42 anys i porta des dels 37 exercint com a professor. Ha treballat en alguns centres de Mollet, de Bigues i Riells i de Santa Eulàlia de Ronçana, que és on viu. Triga uns 20 minuts en arribar al centre i fa servir el cotxe. 

En Lluís va estudiar periodisme i més tard filologia catalana i espanyola, així que és apte per fer classes tant de català com de castellà. Abans de ser professor va treballar com a entrenador d’hoquei patins i també va treballar a una escola d’adults.

Tot i que li agradaria continuar al centre, no sap si l’any que ve podrà seguir aquí o el canviaran a un altre lloc. Opina que és un institut petit, familiar, diferent i està molt content amb tot en general.

Cinquena entrevista

La cinquena i última professora amb la qui hem parlat és la Mònica Garcia, tutora de 3rB, fa castellà a tot 2n i 3r i també fa PLG a 2n C i 3r B.

Té 38 anys i fa tres anys que porta treballant com a professora. Triga entre uns deu o quinze minuts en arribar al centre perquè ha de venir des de Mollet. Anteriorment va a treballar en instituts de caldes. Es va graduar en ciències de la comunicació i té un màster en creació literària.

Abans de ser professora va estar deu anys exercint en un banc, fent comercial en empreses, a més va estar en el món de la comunicació a una empresa de màrqueting. Està especialitzada en la llengua i literatura castellana. 

L’hi agrada molt aquest institut, perquè anteriorment va treballar en un centre més gran i en aquest està més còmode, ja que pot fer més vincle amb l’alumnat.

Encara no sap si l’any que ve seguirà treballant en aquest centre, però li convenç la idea de continuar.